Tahák pro psaní textů na web

Příprava textů pro web je hlavně na vás, protože nikdo nezná vaši firmu lépe než vy. Já vám v tom ale pomůžu. Z praxe jsem jistila, že existuje univerzální osnova, podle které obsah webu snadno vytvoříte. Ne všechny sekce je třeba využít a někdy se hodí přidat něco dalšího, ale rozhodně je dobré podle této osnovy začít. Tak jen do toho!

Hlavní fotka se sloganem a tlačítkem

Fotka pocitově naladí. Slogan řekne okamžitě, čím se zabýváte. Do jedné krátké věty napište, co děláte. Případně použijte i podnadpis. Tlačítko rychle zavede návštěvníka, kam potřebujete, nejčastěji do kontaktů. Nebo ho zaujměte výhodou, například: „1. konzultace zdarma“.

Hlavní banner, slogan a tlačítko

 

Aktuálně

Sekci pro novinky někdo využije, někdo dá přednost vkládání novinek na Facebook. Většinou doporučuji právě FB pro aktuální zprávy, protože není nic horšího než půl roku staré novinky na webových stránkách.

Aktuálně na webu

 

Nabídka služeb

Jako první věc po úvodní obrazovce (případně po novinkách) by měla být vaše nabídka služeb, ne sekce O nás, jak bylo kdysi zvykem. Vžijte se do potenciálních klientů. Chtějí v první řadě vědět, co si od vás můžou koupit, ne kolik máte zaměstnanců a jak dlouho jste na trhu. Roztřiďte vaše služby/produkty do 3 nebo 4 kategorií, ke každé napište název a popis, já pak vyberu ještě ikonu nebo fotku.

 

Realizace

Hned za popisem vaší nabídky ji dokažte fotogalerií produktů, ukázkami realizovaných projektů, svým grafickým portfóliem atd. Profesionální fotografie jsou více než vhodné.

Sekce realizace na webu

 

Proč my

Dokažte potenciálnímu klientovi, proč si má vybrat vás, a ne vaší konkurenci. V čem jste lepší? V čem se odlišujete? Používáte speciální materiály? Děláte produkty na míru? Poskytujete službu komplexně? Nabízíte jinou přidanou hodnotu?

Sekce Proč my na webu

 

Reference

Poproste pás svých klientů o reference, ideálně i se jmény a fotkou. Nic vám nedodá větší důvěru než kladné hodnocení od zákazníků. Pokud jsou vašimi zákazníky firmy, přidejte jejich loga.

Reference od klientů na web

Loga klientů na web

 

Ceník

Pokud to jde jasně vyčíslit, řekněte na webu ceny svých služeb. Zkuste vymyslet pro klienty cenové balíčky a přidejte důležité slovíčko ceny „od“ X Kč. Je ale jasné, že u některých z vás nelze ceny uvádět vůbec.

Ceník na webu

 

O nás / O mně

Tak i na sekci O nás došlo. Pokud jste firma, zkuste to napsat v krátkém odstavci a pak přidat tři čísla. Například: Jak dlouho jste na trhu, kolik máte za sebou úspěšných zakázek a kolik máte klientů. Nebo vyjádřit text pomocí ikon. Lidi mnohem lépe vnímají informaci vizuálně.

O nás v číslech

O nás

 

Blog a jiné články

Každému doporučuji mít na svém webu blog. Napište krátké články o tom, co děláte. Ukážete, že tomu rozumíte, a tím získáte u lidí důvěru. Také Google to ocení a posune vás výše, protože v článcích přirozeně použijete mnoho klíčových slov. Nemusíte tomu říkat blog, nazvěte to Rady a tipy nebo Příběhy z praxe.

Blog na webu

 

Kontakt

Do sekce kontakty dejte vaše: jméno, email, telefon, adresu sídla, IČO (sídlo a IČO je povinný údaj, který na webu musí být). Dále tam budou ikony s odkazy na sociální sítě, které používáte. A vložíme Google mapu s umístěním vaší firmy.

Kontakt na webových stránkách

Rýchle tipy

  • Pište jasně a stručně v krátkých větách a odstavcích. Zbytečná a opakující se slova vyškrtněte.
  • Sepište si svá klíčová slova a ty pak přirozeně použijte v nadpisech a v dalším textu.
  • Nabídněte návštěvníkům zajímavý obsah ne pouze svojí obchodní nabídku. Dejte jim cenné rady a tipy v oblasti svého podnikání.

Služba Sousedky

Každému klientovi sestavuji po úvodní schůzce osnovu webu na míru. Na našem setkání se vás totiž vyptám na vaše podnikání a na základě vašich odpovědí spolu vytvoříme názvy sekcí a nadpisy jednotlivých odstavců. Vy pak jen stručně doplníte texty, které já následně upravím a tvorba webu může začít. Hurá, nejtěžší máme za sebou.