Alchymie jménem SEO aneb jak být vidět na Google?

SEO - Jak na weby

Jak se dostat na přední příčky vyhledávačů? Je to bohužel běh na dlouhou trať s nejistým výsledkem. Záleží na konkurenci a znění fráze, kterou lidi do Google zadají. Ale udělat se dá mnoho. Jen je potřeba aktivity nejen tvůrců webů, ale i vás jako jejich majitelů.

Co pro vás můžu udělat já jako tvůrce webu?

1. Sestavit správný meta title a meta description

To je nadpis a popis vašeho webu pro Google. Tyto informace pak také zobrazuje Google při výpisu webu. Tady by určitě klíčová slova neměla chybět.

Výpis v Google

2. Správně používat nadpisy

Každá stránka (v případě jednostránkového webu každá sekce!) by měla mít jeden hlavní nadpis, tzv. H1. Dále jednotlivé odstavce používají podnadpisy H2 či H3 atd. V nadpisech taky nešetřete klíčovými slovy. Ale pozor, přirozeně.

3. Přidat interní odkazy

Jednotlivé podstránky webu či blogové příspěvky je potřeba mezi sebou provázat pomocí interních odkazů. Pomůže to.

4. Pojmenovat obrázky

Všechny obrázky na vašem webu by měly mít tzv. alt název. To je titulek, který se objeví po najetí myší na obrázek. Čím dál tím víc lidí vyhledává na Google podle obrázků.

5. Ohlásit váš web pomocí Google Search Console

Díky tomu bude o vás Google hned vědět a pošle na váš web své pilné pracovníky – roboty. Ti ho pak zaindexují. Robotům pomůže i Sitemapa, kterou do Google Search Consele nahrajete. Sitemapu můžete lehce vygenerovat na xml-sitemaps.com. GSC vám nabízí i základní statistiky návštěvnosti vašeho webu a analýzu klíčových slov.

 

Co můžete udělat vy sami?

1. Pište blog
Čtenářům ukážete, že své oblasti rozumíte a Google to také ocení. Váš blog bude přece plný klíčových slov.

2. Zařiďte externí odkazy

Na relevantních webech pro váš obor či místo podnikání domluvte, aby přidali odkaz na vaše stránky, vy můžete udělat to samé pro ně. Využijte např. oborové katalogy, stránku vaší obce, vaše obchodní partneři.

3. Buďte aktivní na sociálních sítích

Mějte svoji firemní Facebookovou stránku a udržujte ji aktivní a atraktivní. Přidejte se také do tematických skupin, účastněte se diskuzí, poraďte ostatním, a přitom vždy zanechte odkaz na váš web.

Aktivní na Facebooku

4. Zaregistrujte váš web do Google katalogu firem

Registrace je zdarma a objevíte se v Google mapách. A ve vyhledávači budete mít pro sebe celý panel vpravo. To stojí za to. Hlavně pro podnikatele nabízející své služby ve své provozovně nebo jejím okolí.

Google katalog firem

Co je třeba udělat jako první věc?

Určit klíčová slova

Toto se dá dělat složitě pomocí různých online nástrojů. Já doporučuji na to jít zdravým rozumem. Klíčová slova, spíše fráze, by neměla být příliš obecná. Měla by mít tzv. dlouhý ocas (long tail). Díky tomu se nesnažíte prosadit v obrovské konkurenci. Příklad vhodné klíčové fráze: „glampingové stany Slapy“, visací náušnice z oceli “, „manuální terapie pro psi“.

Co je pro Google nejdůležitější?

Kvalitní obsah a přehledná struktura.

Prostě se snažte být užiteční pro své čtenáře. Už dávno jsou pryč doby, kdy stačilo v patičce vyjmenovat desítky slov v řadě a bylo. Vždy klientům říkám, ať si představí Google jako dobrého přítele toho, kdo do vyhledávače zadává svůj dotaz. Google mu poradí ten nejlepší web podle svého vědomí a svědomí. A který je podle něj nejlepší? Vybere web, který přináší nejzajímavější, nejrelevantnější, nejaktuálnější a nepopulárnější obsah. Google totiž udělá hlavně to, že zadaný dotaz porovná s obsahem webu a pokud to sedí, jste na dobré cestě k úspěchu.